Jūs atrodaties šeit

Psiholoģiskā palīdzība, Garīgā aprūpe

Psiholoģiskā palīdzība

Psihologs ir speciālists ar augstāko izglītību psiholoģijas zinātnē ar padziļinātām zināšanām par cilvēku, cilvēka uzvedību, jūtu pasauli, domāšanas veidu, uzvedību un attiecībām ar citiem cilvēkiem. Psihologa darbs ir izprast grūtības, to rašanās iemeslus un mehānismus, palīdzēt klientam meklēt jaunus risinājuma veidus, apzināties stiprās puses un resursus. Psiholoģiskā konsultēšana vai psiholoģiskais atbalsts tiek sniegts pēc ārstējošā ārsta pieteikuma.

Visbiežāk psihologa palīdzība bērniem un pusaudžiem ir nepieciešama šādos gadījumos:

  • krīzes situācija – tuva cilvēka zaudējums, nelaimes gadījums, vardarbība
  • hroniskas saslimšanas
  • trauksmainība un dažāda veida bailes
  • depresija, nomākts garastāvoklis, miega un ēšanas traucējumi
  • uzvedības problēmas
  • biežas slimošanas vai sūdzības (galvassāpes, vēdera sāpes u.c.)
  • neirotiski traucējumi (slapināšana gultā; stostīšanās, tiki)
  • saskarsmes grūtības
  • pazemināts pašvērtējums
  • mācīšanās grūtības u.c.

Darbā ar bērniem psihologs, veidojot kontaktu, lūdz bērnam zīmēt un veikt psiholoģiskos testus, kā arī, novērojot bērna uzvedību, cenšas izprast iespējamos bērna grūtību cēloņus un sadarbībā ar ārstu un bērna vecākiem meklē iespējami efektīvākos grūtību risinājumu veidus.

Ir pieejami arī psihologu maksas pakalpojumi – konsultēšana, diagnostika, smilšu terapija, skatīt sadaļu Maksas pakalpojumi

Ja ir radušies jautājumi saistībā ar ārstniecības procesa laikā notikušo psihologa konsultāciju, kontakti saziņai:

E-pasts: kliniskie.psihologi[at]bkus.lv
Tālr.: 28694991
(darba dienās no plkst. 9:00 - 17:00)
Tālr.: 67064933 (darba dienās no plkst. 9:00 - 17:00)

Ja ir radušies jautājumi saistībā ar psihologa konsultāciju Psihiatrijas nodaļā, lūdzam vērsties pie speciālistiem uz vietas Juglas ielā 20.
   


 

Garīgā aprūpe

Garīgās aprūpes darbinieks - kapelāns sniedz garīgo aprūpi un atbalstu jebkuras ticības un konfesijas un dažādu garīgo pārliecību cilvēkiem, kā arī pie noteiktas tradīcijas nepiederošiem.Visi kapelāna sniegtie pakalpojumi ir bez maksas.

Kapelāns piedāvā:

  • konfidencialitāti
  • netiesājošu uzklausīšanu un klātbūtni
  • atbalsta sniegšana krīzē
  • palīdzību domstarpību risināšanā starp pacientu, viņa tuviniekiem, medicīnisko personālu
  • kristību organizēšanu
  • atbalstu sēru un zaudējuma gadījumā
  • pastorālu aprūpi un padomdošanu
  • garīdznieku apmeklējumu organizēšanu.

Kā satikt kapelānu?

Ārsti un māsas Jums laipni palīdzēs, ja vēlēsieties satikt kapelānu.
Jūs varat sazināties ar kapelānu arī personiski, zvanot pa tālruņa numuru: 29482364 (darba dienās no plkst. 9:00 - 17:00)


 

Klīnisko psihologu un kapelāna darbu VSIA BKUS koordinē Pacientu Sociālās aprūpes un interešu izglītības daļa. Tālrunis 26356713, 67064493, darba dienās no plkst. 9:00 - 17:00

 


Palīdzība krīzes situācijā

Krīzes situāciju cilvēks var piedzīvot ja:

  • viens un tas pats stāsts atkārtojās ar jaunām iezīmēm- viena nelaime pēc otras
  • piedzīvo ilgstošus traumatiskus notikumus
  • piedzīvo pēkšņu traģisku notikumu, katastrofu

Ieteikumi, ko darīt, ja saprotat, ka esat krīzē:

  • atpūties vairāk nekā parasti
  • runā vairāk ar citiem par notiekošo
  • atceries, ka tavas izjūtas ir normālas reakcijas uz smagu stresa situāciju
  • atļauj sev justies slikti un runāt par to ar citiem
  • uzturi ierasto dienas režīmu
  • ēd sabalansētu un regulāru uzturu, pat ja tev negribas
  • vingro un vairāk kusties
  • raksti dienasgrāmatu, zīmē, raksti dzejoļus, vēstules

Ieteikumi ģimenes locekļiem, tuviniekiem un draugiem:

  • uzmanīgi klausīties;
  • pavadīt laiku ar šo cilvēku;
  • piedāvāt savu klātbūtni, pat ja viņš nav lūdzis;
  • apliecināt, ka viņš ir drošībā;
  • palīdzēt viņam ikdienas darbos
  • ļaut pabūt vienam
  • neuzņemt personiski viņa dusmas un citas jūtas
  • nesakiet viņam: „labi, ka nebija sliktāk,”- diez vai tas palīdzēs. Labāk sakiet, ka jums ir žēl, ka tā ir noticis, un jūs gribat viņam palīdzēt

Būtiski atcerēties un izvērtēt katras situācijas nopietnību un nepieciešamību piesaistīt citus speciālistus. Pirms zvanīt uz krīzes tālruni vispirms jāparūpējas par savu vai citu cilvēku fizisko drošību. Gadījumos, ja kāds ir ievainots, vai draud briesmas, svarīgākais ir pēc iespējas ātrāk sazināties ar operatīvo dienestu darbiniekiem:

  • Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu - 112
  • Neatliekamo medicīnisko palīdzību - 113
  • Valsts vai pašvaldības policiju - 110

Būtiska informācija kur zvanīt grūtās situācijās:

  • Biedrība „Skalbes” krīzes, psiholoģiskā un emocionālā atbalsta tālrunis - 67222922 (Lattelekom), 27722292 (Bite). Darba laiks: 00:00-24:00
  • Rīgas domes Labklājības departaments Bezmaksas informatīvais tālrunis 80005055 (par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību Rīgas pašvaldībā). Darba laiks: P, O, T, C, Pk. no: 9:00 Līdz: 17:00
  • Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Bērnu un pusaudžu bezmaksas uzticības tālrunis 116111. Darba laiks: darba dienās no 08:00 līdz 23:00, sestdienās no 08:00 līdz 22:00, svētdienās no 10:00 līdz 22:00
  • Valsts policijas Ziemeļu reģionālās pārvaldes anonīmais uzticības tālrunis 67014077. Iedzīvotāji tiek aicināti ziņot par nelegālām alkohola tirdzniecības vietām, meklējamām personām, vardarbību ģimenēs, narkotikām
  • Bezmaksas psihologa konsultācijas aizbildņiem, audžuģimenēm, adoptētājiem, viesģimenēm, bez vecāku gādības palikušiem bērniem, kā arī ģimenēm ar bērniem krīzes situācijā – 292351181

VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” pieejamas sekojošu speciālistu konsultācijas:

  • psihologa;
  • kapelāna;
  • sociālā darbinieka.

(Konsultācijas iespējams saņemt darba laikā, tās piesakot pie medicīnas darbiniekiem.)

Situācijā, ja, pavadot bērnu uz slimnīcu, nav iespējas uzturēties pie bērna nodaļā, vai pajumte nepieciešama vēl kādam ģimenes loceklim, var interesēties par iespēju palikt Bērnu slimnīcas Vecāku mājā, piesakoties pie slimnīcas medicīnas personālu.

Vairāk informācijas: www.vecakumaja.lv